Повідомлення про занепокоєння (Speak Up або Whistleblowing)
Zentiva заохочує повідомлення про занепокоєння, пов’язані з дотриманням чинного законодавства, нашого Кодексу етики, внутрішніх правил та етичних принципів, а також постановку питань щодо комплаєнсу.
У будь-якій організації — приватній чи державній, великій чи малій — можуть мати місце порушення законів, внутрішніх правил або етичних кодексів. Це може проявлятися у різних формах: корупція, шахрайство, недоброчинна ділова практика або недбалість. Якщо не реагувати на такі випадки, це може завдати серйозної шкоди суспільним інтересам, а також репутації організації.
Люди, які працюють в організації або мають з нею контакт у рамках своєї професійної діяльності, часто першими дізнаються про такі випадки і, відповідно, мають привілейовану можливість повідомити про проблему тим, хто може її вирішити.
У Zentiva ми вважаємо, що кваліфіковане розслідування та реагування на будь-яке повідомлення допомагає організації покращити запобігання таким діям і забезпечити належну реакцію.
Саме тому Zentiva запровадила ініціативу Zentiva Speak Up («Speak Up») як загальний механізм створення безпечного та конфіденційного середовища для повідомлень. У межах Speak Up ви можете скористатися будь-яким доступним вам засобом або каналом (Канал Speak Up), щоб бути почутими.
Крім того, у відповідь на Директиву ЄС щодо захисту викривачів ми впровадили механізм Whistleblowing. Відповідно до чинного місцевого законодавства ми створили спеціальні канали зв’язку, які використовуються для Whistleblowing (Канал Whistleblowing).
Розділ «Повідомлення про занепокоєння» в нашому Кодексі етики містить основні правила для обох механізмів — Whistleblowing і Speak Up. Обидва механізми регулюються детальними внутрішніми правилами компанії Zentiva, а Whistleblowing — додатково ще й відповідним місцевим або європейським законодавством.
Якщо ви хочете повідомити про занепокоєння, будь ласка, переконайтеся, що використовуєте правильний інструмент:
- Ви завжди можете обрати Speak Up, у будь-якій країні, з будь-якого питання, через будь-який канал
АБО - Якщо ваша юридична особа Zentiva Україна підпадає під дію Whistleblowing (відповідно до Директиви ЄС), ви можете скористатися спеціальним внутрішнім каналом для Whistleblowing.
Будьте впевнені: у межах обох механізмів — Speak Up і Whistleblowing — не допускається жодних репресій проти осіб, які повідомляють добросовісно.
Speak Up чи Whistleblowing?
Якщо ви хочете повідомити про занепокоєння, переконайтеся, що використовуєте правильний інструмент — відмінності описані нижче:
Speak up
Whistleblowing
На основі внутрішніх правил Zentiva
встановлено та деталізовано у внутрішніх правилах Zentiva.
На основі чинного законодавства
Встановлено законом, деталізовано у внутрішніх правилах Zentiva.
Усі країни Zentiva
Застосовується в кожній країні, де працює Zentiva.
Країни, визначені законом
Див. перелік країн нижче.
Для будь-кого
Будь-хто може повідомити — і буде почутий.
Для осіб, визначених у законі
Лише особи, визначені законом, можуть бути визнані викривачами.
Анонімно
Якщо інформатор сам не вирішить інакше.
Неанонімно
Якщо тільки місцеве законодавство не вимагає приймати анонімні повідомлення.
Будь-яка тема
Можна повідомляти про будь-яке питання, але ця платформа не призначена для надзвичайних або загрозливих життю ситуацій.
Тематика обмежена законом
Повідомлення мають стосуватися лише сфер, визначених місцевим законодавством.
Будь-який канал Speak Up
Повідомлення можна надіслати через будь-який канал Speak Up.
Канал Whistleblowing
Повідомлення мають надсилатися виключно через канал Whistleblowing.
Порушення внутрішніх правил
Повідомлення можуть стосуватися будь-яких тем, але не повинні використовуватись у разі надзвичайних ситуацій.
Порушення закону
Хибне повідомлення є порушенням закону та внутрішніх правил — можливі дисциплінарні заходи та штрафи.